דובר צה"ל הודיע כי כוחות הצבא חיסלו בסוף השבוע שני מחבלים מארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, אשר עסקו בקידום מתווי טרור נגד הכוחות.
אחד המחבלים שחוסל הוא אחמד מוניר חליל זאזא, ששימש כאחראי ההנדסה של גדוד מערב ג'באליה. על פי הדיווחים, הוא היה אחראי על ייצור וחלוקת אמצעי לחימה, בניית מטענים ובתים ממולכדים, ובתקופה האחרונה ניסה להטמין מטענים סמוך ל"קו הצהוב" במטרה לפגוע בכוחות צה"ל.
המחבל השני שחוסל הוא חסין צפדי, שהיה מפקד מערך הצליפה של חמאס בעיר עזה. נמסר כי הוא היה אחראי לאורך המלחמה על כלל מתווי הצליפה נגד כוחות צה"ל במרחב, וכי בתקופה האחרונה הפר באופן שיטתי את הסכם הפסקת האש וניסה להכשיר מחבלים נוספים ולקדם פיגועים נוספים.
התמונה המלאה
ב'מעריב' הודגש כי הפעלת מטענים וצליפה מהווים אמצעי לחימה מסוכנים במיוחד בתקופת הפסקת אש, שכן הם מאפשרים לארגוני הטרור להטיל את האחריות על "סוררים". עוד צוין כי הסרת איומים אלה הייתה חיונית גם להגנה על אזרחים ישראלים, כגון חקלאים ועובדי תחזוקה, הפועלים לאורך הגדר.
'ישראל היום' ו'ערוץ 14' סיפקו את תאריהם המלאים של המחבלים ותיארו אותם כ"בכירים". ב'ערוץ 14' תואר החיסול כ"מכה לצמרת הטרור בעזה". בנוסף, בכתבה בערוץ 14 שולב ציטוט מראיון עם השר כ"ץ מהשבוע שעבר, שאינו קשור ישירות לחיסולים, ובו הכריז על כוונה להקים "גרעיני נח"ל בעזה" כצורך ביטחוני.
יש לכם הערות על הכתבה? נשמח שתשתפו אותנו כדי שנוכל להשתפר! לחצו למילוי משוב
לקבלת החדשות החדשות למייל - לחצו להרשמה בחינם
