משרד הבריאות הודיע היום (שלישי) כי בדיקות המעבדה של שני האנשים ששבו מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ואושפזו בחשד להידבקות באבולה, חזרו שליליות. בכך הוסר החשד מהמקרים, וממשרד הבריאות נמסר כי נכון לעכשיו לא אובחן בישראל אף מקרה מאומת של המחלה.

שני המטופלים אושפזו בימים האחרונים בתנאי בידוד לאחר שפיתחו תסמינים שהצריכו בירור רפואי, בעקבות חזרתם מאזור בו קיימת התפרצות של הנגיף. הבדיקות בוצעו בהתאם לנהלים בינלאומיים למחלות מידבקות. למרות שלילת החשד לאבולה, השניים ממשיכים לקבל טיפול רפואי בהתאם למצבם הקליני.

במשרד הבריאות הדגישו כי נגיף האבולה אינו מועבר באוויר אלא מצריך מגע ישיר עם דם, נוזלי גוף או הפרשות של אדם חולה שמציג תסמינים. המשרד ממשיך לעקוב אחר ההתפרצות בקונגו ובאוגנדה וחוזר על המלצתו לציבור להימנע מנסיעות לא חיוניות לאזורים אלה. נוסעים ששבים מאזורים אלו ומפתחים תסמינים כגון חום תוך 21 יום מתבקשים להישאר בביתם וליצור קשר טלפוני עם מוקד משרד הבריאות.

התמונה המלאה

שני המטופלים אושפזו במרכז הרפואי רמב"ם ובמרכז הרפואי שיבא בתל השומר. המקרים עוררו היערכות נרחבת במערכת הבריאות, שכללה הפעלת נהלי בידוד וביצוע חקירות אפידמיולוגיות.

לפי דיווח ב'מעריב', ההתפרצות הנוכחית באפריקה נגרמת על ידי זן האבולה 'בונדיבוגיו', שבניגוד לזנים אחרים, אין נגדו חיסון או טיפול ייעודי מאושר. עוד צוין כי ארגון הבריאות העולמי הגדיר את הסיכון למדינות מחוץ לאזור ההתפרצות, כולל ישראל, כנמוך.

הסיקור ב'מעריב' הרחיב על ההקשר הבינלאומי, כולל פרטים על זן הנגיף והערכות הסיכון העולמיות. הדיווח ב'כאן חדשות' היה תמציתי יותר והתמקד בהודעתו הרשמית של משרד הבריאות על שלילת החשד.

לפרסום אצלנו
מודעה

יש לכם הערות על הכתבה? נשמח שתשתפו אותנו כדי שנוכל להשתפר! לחצו למילוי משוב

לקבלת החדשות החדשות למייל - לחצו להרשמה בחינם

Keep Reading