הותר לפרסום כי רב-סמל ראשון (במיל') באסל סויד, בן 32 מפקיעין, נהרג אתמול (רביעי) בלילה בתאונה מבצעית בדרום לבנון. סויד, ששירת כנהג בגדוד 75 של עוצבת "סער מגולן", נפל לאחר שכלי הרכב הצבאי שבו נהג התהפך.
התאונה התרחשה סמוך לשעה 22:50 באזור הכפר רב א-תלתין, במהלך פעילות של כוחות צוות הקרב של חטיבת גולני. כתוצאה מההתהפכות נהרג סויד, ולוחם צה"ל נוסף שהיה עמו ברכב נפצע באורח בינוני. הלוחם הפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.
סויד, שהתגייס לשירות מילואים ב-8 באוקטובר, עבד בחייו האזרחיים כרכז תפעול בהנהלה האדמיניסטרטיבית בבית החולים רמב"ם. צה"ל מסר כי נסיבות האירוע נמצאות בבדיקה.
התמונה המלאה
באסל סויד היה חברו הטוב של רס"ן ג'מאל עבאס, שנפל בקרבות בעזה בנובמבר 2023. הוא תואר כאיש של נתינה, שהתנדב לסייע לדרוזים בסוריה והיה פעיל חברתית בקהילתו. בבית החולים רמב"ם, שם עבד, ספדו לו ותיארו אותו כעובד מסור ואהוב, שהיה מוכר בזכות נכונותו לעזור תמיד בחיוך. רק לפני כשבועיים, תמונתו הוצגה במסגרת קמפיין הוקרה של בית החולים למשרתי המילואים.
ב'כאן חדשות' ו'ynet' דווח כי הרכב שהתהפך היה משאית תדלוק צבאית מסוג "אושקוש", וכי המשימה הוגדרה כ"משימת תדלוק מנהלתית". ב'ynet' הובא ריאיון עם דודו של סויד, זאכי, שסיפר על המוטיבציה הגבוהה של אחיינו ועל שירות המילואים הממושך שלו, וכן צוין כי דרוזים בסוריה, שסויד סייע להם בעבר, שלחו איגרת תנחומים למשפחה.
ב'וואלה' וב'מעריב' הודגשו דבריו של המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השייח' מופק טריף, אשר ספד לסויד והדגיש את מחיר הדמים הכבד שהעדה משלמת במלחמה. טריף ציין כי "השותפות שלנו במדינת ישראל צריכה להיות לא רק בשדה הקרב אלא גם בחיים".
מקורות:
https://www.maariv.co.il/news/military/article-1337198
https://news.walla.co.il/item/3848467
https://www.ynet.co.il/news/article/bjywerqfme
https://www.kan.org.il/content/kan-news/defense/1063289/
https://www.israelhayom.co.il/news/defense/article/20840468
יש לכם הערות על הכתבה? נשמח שתשתפו אותנו כדי שנוכל להשתפר! לחצו למילוי משוב
לקבלת החדשות החדשות למייל - לחצו להרשמה בחינם
