איגוד ישיבות ההסדר הודיע כי תלמידי הישיבות יתגייסו כמתוכנן לחיל השריון בגיוס אוגוסט הקרוב. ההחלטה התקבלה באסיפה שנתית של ראשי הישיבות, לאחר פגישה שהתקיימה השבוע בין נציגיהם לבין הרמטכ"ל, רא"ל אייל זמיר, ובכירים נוספים בצה"ל.

ההודעה מגיעה כשבועיים לאחר שכמה עשרות ראשי ישיבות הסדר איימו כי יפסיקו לשלוח את תלמידיהם לחיל השריון. הרקע למשבר הוא פיילוט שמקדם צה"ל לבחינת שילוב לוחמות בטנקים. לטענת הרבנים, המהלך מפר את פקודת השירות המשותף ונוגד את ההלכה, באופן שאינו מאפשר לחיילים שומרי מצוות לשרת בחיל.

באיגוד ישיבות ההסדר תיארו את הפגישה עם הרמטכ"ל כ"חשובה ומשמעותית מאוד", וציינו כי במהלכה הוצגו הבעיות במימוש פקודת השירות המשותף ועלו עקרונות לפתרונן. לפי הודעתם, הרמטכ"ל הביע הערכה לתרומת בני הישיבות והבהיר כי כל פיילוט ייבחן בהתאם לעמידתו בפקודת השירות המשותף.

עם זאת, המשבר טרם נפתר לחלוטין. באיגוד הישיבות מדגישים כי השיח עם צה"ל יימשך, ובדיווחים צוין כי ההחלטה הנוכחית נוגעת לגיוס אוגוסט, בעוד שהאיום המקורי נגע לגיוס נובמבר. עוד דווח כי הרבנים שחתמו על מכתב האיום המקורי לא נכחו בפגישה עם הרמטכ"ל.

התמונה המלאה

לפי דיווח ב-ynet, הפיילוט לשילוב לוחמות יתקיים מחוץ לחיל השריון, תחת מערך הגנת הגבולות, והמסגרת תהיה מגדרית לחלוטין - ללא צוותי טנקים או פלוגות מעורבות. מתווה זה נועד לתת מענה לרגישויות שעלו בנושא.

בנאום שנשא בטקס סיום קורס קצינים, התייחס הרמטכ"ל לסוגיה ואמר כי צה"ל "זקוק לכל לוחם ולוחמת", וכי האתגר הוא למצוא איזון בין הצרכים המבצעיים למגוון האוכלוסיות המשרתות.

הסיקור ב-ynet הדגיש את העובדה שהמשבר לא הסתיים וכי איום הרבנים המקורי נגע לגיוס נובמבר. בישראל היום ציינו כי הרבנים שחתמו על המכתב המקורי לא היו חלק מהפגישה עם הרמטכ"ל, והרחיבו בטענות הרבנים על מקרים של ערבוב בין המינים בכלים סגורים גם ביחידות אחרות. עוד הדגישו ב'ישראל היום' את קריאת איגוד הישיבות "לא לפלג את צה"ל".

לפרסום אצלנו
מודעה

יש לכם הערות על הכתבה? נשמח שתשתפו אותנו כדי שנוכל להשתפר! לחצו למילוי משוב

לקבלת החדשות החדשות למייל - לחצו להרשמה בחינם

Keep Reading