הותר לפרסום כי סרן דוד חזות, בן 21 מאשקלון, מפקד מחלקה בגדוד 12 של חטיבת גולני, נהרג הלילה (בין שבת לראשון) בקרב בדרום לבנון. באירוע נפצע לוחם נוסף באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי.
התקרית אירעה בסביבות השעה 02:00 לפנות בוקר, כאשר כוח לוחמים מצוות הקרב החטיבתי של גולני פעל במרחב דיר סיראן, סמוך לנבטיה. במהלך כניסה למבנה או לאיתור חשוד, נתקל הכוח במחבל חיזבאללה שפתח לעברם באש מטווח קרוב, ככל הנראה ממארב.
סרן חזות נפגע מהירי ונהרג. הכוח השיב באש, ולאחר ההיתקלות פתחו הכוחות בסריקות אחר המחבל. במקביל, צה"ל תקף מטרות במרחב בירי ארטילרי ובאמצעות חיל האוויר. המאמץ לאתר את המחבל נמשך.
דוד חזות, שהיה בן יחיד, איבד את אביו בגיל 16. למרות זאת, הוא התעקש על שירות קרבי בגולני, ואמו חתמה על אישור לגיוסו. הוא הותיר אחריו אם ואחות.
התמונה המלאה
מקורביו של סרן חזות סיפרו כי כינו אותו "דוד המלך" בשל אישיותו. אמו, גלית, סיפרה כי שבועיים לפני נפילתו, הוא השאיר לה "צוואה לא כתובה" ואמר לה: "אם אני לא אחזור, אני רוצה שתקיימו את הצוואה שלי: תחייכו ותחיו". דודתו, מורן, סיפרה כי היו לו תוכניות להינשא לבת זוגו ולהקים משפחה.
ב'וואלה' הובאו ציטוטים נרחבים מאמו של חזות, שהדגישה את אמירתו לה "תמשיכי לחיות", וצוין כי חיל האוויר תקף באזור לאחר ההיתקלות. ב'ynet' וב'ישראל היום' צוין כי התקרית התרחשה במרחב דיר סיראן. ב'מעריב' הודגשו תוכניותיו של חזות להתחתן עם בת זוגו. ב'ערוץ 14' צוין כי המחבל לא חוסל בזירה והכוח השיב באש.
יש לכם הערות על הכתבה? נשמח שתשתפו אותנו כדי שנוכל להשתפר! לחצו למילוי משוב
לקבלת החדשות החדשות למייל - לחצו להרשמה בחינם
